Documents de posició
Documents de posició

MANIFEST D'OBJECTIUS

La Fundació Barcelona 1989 -fundació privada- és una entitat creada el 1989
per diverses persones inscrites dins de la tradició plural del catalanisme cultural i social amb la voluntat de disposar d’un instrument de trobada, d’informació i de formació i de difusió d’opinions diverses sobre temes d’interès general de Catalunya, el món i, també, de la ciutat de Barcelona.

En particular, són fins de la Fundació la promoció del debat, la reflexió i l’anàlisi a l’entorn de la realitat social, cultural, i econòmica de Catalunya, el foment de la interrelació entre les diferents sensibilitats i corrents ideològics del catalanisme i l’impuls del diàleg intel·lectual entre el catalanisme i altres àmbits del pensament de dins i de fora del país. Repensar els grans reptes del país i donar una dimensió adequada a allò que considerem els trets bàsics de la Catalunya del present i del futur.

Volem continuar, per una banda, programant activitats formatives i lúdiques internes que reforcin la cohesió. I, d’altra banda, també manifestem la voluntat de publicar la nostra opinió sobre aspectes d’interès per al futur de Catalunya i exercir el lideratge per tal de fomentar els debats reals, refer complicitats possibles, esplaiar neguits, i relligar els punts que van permetre, i ens han de permetre, ahir, avui i demà “fer país”, i fer-ho al marge, però no contra, de les legítimes opcions
polítiques.

El nostre objectiu és, doncs, exercir un paper d’interlocució civil, per estimular i provocar la reacció de la societat catalana davant dels reptes d’un horitzó ple de complexitats.

La Fundació continuarà equilibrant els diferents components de la voluntat fundacional, amb esperit lliure i pluralitat ideològica, cohesió ferma, ambició legítima, coratge cívic i il·lusió nacional. I això vol fer-ho per seguir bastint una entitat que evoluciona amb les circumstàncies i anhels del nostre entorn, amb voluntat d’incidència i al servei del progrés dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya, d’ara i del futur.

En aquest sentit, el programa d’actuació pel període 2023-2025 pretén
impulsar la promoció i el debat sobre els valors humans i del saber en general
en pro del desenvolupament de les persones i d’una societat catalana
oberta i compromesa amb l’entorn més immediat i els drets i llibertats
universals de les persones individual i col·lectiva.

Web realitzada per MediTecnologia - Transparència
Última actualització: 05/06/2024